Alla inlägg den 6 december 2015

Av Ajva - 6 december 2015 17:28

Hallå

Nu är det fint i alla fönster nästan, härligt med allt ljus i fönster och på balkonger och alla julbelysningar i vår offentliga miljö. Dessa 4 veckor , eller fem vecker till mitten av januari. är så fina och man blir glad när ser alla julbelysningar. Julklappar är nästan klara redan känns skönt, köper bara lite till de små barnen. Julafton deltar jag inte i men de får klappar av mej. Har firat så många så jag behöver inte fira flera.


Helst vill jag fly landet men i år jobbar jag så det går inte. Men kanske till nästa år om allt går bra. Då åker jag bort till varmare land 1 eller 2 veckor. Men i år tillbringar jag jul och nyår med vänner som inte heller firar jul. Väldigt skönt.


Just nu blåser det ute och regnar gör det med, och inte är det minusgrader heller. Till julafton kan jag önska snö och 5-7 minusgrader för barnens skull. Själv vill jag helst ha en grön jul men det är synd om barna som inte får uppleva det snö, skidor, skridskor, pulka mm.

Så nu har jag tänt mitt 2 ljus i adventstaken. Hejdå Ajva

Ovido - Quiz & Flashcards