Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Ajva - 2 februari 2015 11:16



 

Den 26 januari snöade det

    Bilder från idag nu är det 4 grader kall ca. och nu skall jag gå ut på en promenad. Pangajva

Av Ajva - 2 februari 2015 09:04

God morgon Sverige denna första måndag i feb 2015


Nu har vi äntligen fått minusgrader (-6 grader) här i Linköping, och jag hoppas det skall vara så resten av vintern. Luften blir bättre och det är inte så halt om det är fruset hela tiden. Det är så vackert också när snön ligger vit på träden och på gångar och på taken "endast tomten är vaken".


Jag såg igår att syrenbusken har fått knoppar och då kan man ana att våren kommer så småningen också i år. Fast ingen sol lyser över mej idag är det ljusare ute tycker jag. Jag får faktiskt lite vårkänslor och längtar till den dag jag kan börja jobba i trädgården igen. I lördags beställde jag blomfrön och ekologiska grönsaksfrön på nätet till en låg kostnad.


Jag blev faktiskt förvånad över priset hos "alla fröer Sverige" jag tror inte att jag kan köpa så mycket för samma pris, hos någon lokal handlare. Det skall bli roligt att se vad jag får för pengarna. Tomatfröerna skall jag genast sätta i jorden, sen skall det mesta vänta till våren och en del skall sättas direkt ute.


Det är första gången jag skickar efter och första gången jag köpt ekologiska fröer över huvud taget. Det är också ganska länge sen jag drog upp tomater själv. jag har köpt ekologiska plantor på bla. Plantagen och det är ju också bra, men i år skall jag gå ett steg längre. Ekologisk jord köper jag billigt på Coop forum, 5 säckar för 139:- (förra året) och det finns 4-5 olika jordsäckar att välja mellan. Är mycket nöjd med Coop forums ekologiska jord.


På Coop forum kan man också (Linköping) hitta bra växter till bra pris och ibland till extra pris. Alla växter har tagit sig jättrbra, de första plantorna på våren köper jag alltid på Coop Forum. De är billiga och de bra och klar sig utmärkt.

Tck för ordet Ajva  

Ovido - Quiz & Flashcards