Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Ajva - 3 oktober 2014 08:06

Hej, oktober är här som början hösten och sen kommer vintern med kyla och dunjackor. Jag måste börja plocka fram alla vinterkläder, jackor, skor, mössa och halsdukar. Sen har vi december, måste skynda kolla över mina julbelysningar. Jag skall som vanligt inte ha julgran, det är bara jobbigt och jag har avlsutat julgransståhejet för många år sen. Men ljus till fönstren och en adventsljustake och några tomtar och min ängelsamling som nu inte kommer att utökas.


Men innan julpysslet skall jag till landet och göra vinterklart, jag älskar att vara i stugan, och den är min bara min egen lilla stuga. Dit kan jag fara och få ro, jobba lite lagom, det finns alltid något att göra och jag trivs som fisken i vattnet.


Löven behöver man inte ta bort de ger näring, känns bra mindre jobb nu på hösten. Men kottar och kastanjer vill jag helst ta bort om jag hinner. Nu säger hej då.

Skapa flashcards