Alla inlägg den 30 september 2014

Av Ajva - 30 september 2014 09:57

Hösten kommer med stormsteg och mörkret kryper in i våra liv. Lampan tänds tidigare i fönster mot omvärlden och man känner sig än mer ensam. December kommer och jag älskar att sätta upp julljus i alla fönster för att lysa upp i mitt mörker. Men sen gillar jag inte julafton med alla förväntningar och utdelning av klappar. Inte ens när jag var sambo, tyckte jag om det och försökte undvika att "fira jul", helst vill jag åka bort ett par dagar före jul och komma hem efter nyår.


Ett år har min önskan gått i uppfyllelse jag och min dåvarande sambo åkte till varmare land under två veckor helt underbart, bara vi två och inga barn eller barnbarn. Tro nu inte att jag inte älskar mina barn och barnbarn för det gör jag visst. Men nån bullbakande farmor/mormor är jag inte, jag har ett eget liv också som jag värderar högt.


Men nu när man äntligen kan göra det man vill och vet vad man verkligen vill med livet. Det visste jag inte som ung tonåring eller under barnaåren som var helt underbara. Nu känner jag en frihet att kunna känna det jag känner och erkänna det. Man behöver inte undra om jag kan göra det eller det? Nu vet jag vad jag vill och inte vill, därför lever jag ensam just nu. Saknar inte honom, men någon som jag inte vet vem det är ännu. Dejting sajter nu för tiden är inget för mej, alldeles för krångligt och dyrt. För 16 år det var det lätt att dejta via datorn men nu vill dejtingsajterna bara tjäna pengar på mej.


Inte heller såg jag någon dejtingannons som passade in på mej, (när jag provade) de flesta killar/män vill ha en som tar hand om dom, verkar det som? Så det har jag lagt på hyllan, vad finns det kvar att göra för att hitta en SÄRBO att dela samvaron med. Har du förslag att komma med? Hör gärna av dej. Ajva


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards