Alla inlägg den 25 september 2014

Av Ajva - 25 september 2014 14:40

Det är så många som tror de är bäst i världen och utan fel. Jag träffade en kille för någon månad sen som på alvar tyckte att han kunde allt. Det kunde han inte. Han hade dessutom en massa fördomar mot kvinnor och andra människor.


Jag blev så glad igår när jag fick höra att "tiggarna" inte bara ska få mat och husrum, utan också jobb. Den kommunala tjänstemannen sa som jag alltid trott/förstått: Tiggarna kommer inte hit för tigga dom kommer för att få ett jobb, de kan ju inte veta hur svårt det är innan de kommer. Det är verkligen en framgång för demokrati och för medkänsla och lika behandling av alla människor. Jag hoppas nu att försöket kommer att bli lyckat, alla vill ju försörja sej själv och sin familj med ett jobb.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards